6.1.11

District of Columbia

Helt sjukt dalig pa att uppdatera om resan, och nu ar den nastan over.
Jag passar pa att skriva tva inlagg idag nar jag val har hittat en dator.

aven att jag befinner mig i Santa Teresa, Costa Rica for tillfallet sa kommer jag skriva om mitt , nu valdigt avlagsna, julfirande hos gamla vanner i Washington DC.

Julen och mellandagarna spenderades i en mysig forort till huvudstaden i det stora landet U. Lyckligt ovetandes sa ar mannen i huset, Chris, familjar med Crossfit och den amerikanska armens traning fran hans vistelse i Afghanistan. Detta mote leder till allt annat an vad de annars vanliga jularna brukar innehalla: En javla massa bulkning och en forvantad viktuppgang med cirkus 5 kg.

Istallet spenderas dagarna fore dopperedan och mellandagarna pa Golds Gym i Lorton Town Center med en personlig tranare som har tranat med special ops militaren pa en bas i Afghanistan. Men det fanns fortfarande tid att spendera framfor deras 3D TV i kallaren och med familjen denna jul, som blev valdigt bra trots sjukdomar hos ovriga medlemmar i hushallet.

Washington i ovrigt var i det renaste laget med Rom-inspirerade byggnader langs varje gata, en maktig stad, som gav ett ganska kallt intryck. Forvanas fortfarande over amerikanarnas sociala formaga och sjalvsakerhet.


Washington Monument

Vita huset, inte alls stort


Ett utav flertalet Crossfit center i Washington och Virginia



Over and out

Kasper

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar